1 czerwca 2012

Szkolenie: Akademia PARP



  Pierwszy kurs, który zaczęłam w Akademii PARP był zatytułowany:


Planowanie własnej kariery zawodowej


 Nie chciałam brać się za inne zagadnienia, postanowiłam się rozejrzeć. Po pierwszym module uznałam, że kurs ma bardzo interesującą formę. Jest przygotowany w ten sposób, żebyśmy nie czytali przydługich tekstów (np. skopiowanych z Wikipedii ;). 
 Dzięki temu dostajemy do ręki zestaw gdzie: 
  • najeżdżamy myszką na obrazki
  • rozwiązujemy psychozabawy
  • łączymy kostki w pary
  • czytamy i rozwiązujemy testy
 Bardzo dobrym pomysłem są pretesty i posttesty. Dzięki temu możemy określić naszą wiedzę na początku pracy z modułem i zweryfikować to, czego się nauczyliśmy na końcu. 

 W związku z tym, że tematy innych kursów są również interesujące, zamierzam jeszcze się pokręcić po Akademii.

 Kolejną sprawą jest zdany egzamin z nowogreckiego. Bałam się szczególnie gramatyki. Nigdy za nią nie przepadałam, traktowałam  po macoszemu. Po prostu starałam się wyczuć język, by któregoś dnia nie obudzić się z problemem:
"Zapomniałam formy, nie umiem tego zdania powiedzieć jak należy."
Na szczęście wszystko poszło zgodnie z planem, wpisik jest, plany na przyszły semestr również- poprosiłam prowadzącą, żeby mnie nie wykreślała w listy mailingowej i dalej przysyłała materiały na zajęcia. Jednym słowem: sukces! 

Małe święto, duże plany: 


Pomimo tego że dziś świętuję, nie mogę zapomnieć o planie dnia:
  1. Zrobić moduł albo dwie lekcje Akademii PARP
  2. Przeczytać 4 strony do pracy magisterskiej
  3. Skończyć pisać plan opowiadania

7 komentarzy:

  1. Chciałabym się ciebie zapytać czy pisanie planu opowiadania pomaga? Ja też piszę, a raczej pisałam i teraz staram się do tego wrócić. Tylko, że chcę trochę ulepszyć swoją drogę piśmienniczą, że w taki sposób to ujmę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że pomaga. Ja jestem osobą bardzo chaotyczną i jeśli zacznę wypisywać taki plan to jest mniejsza szansa, że o czymś zapomnę potem.

      Jak masz taki plan to w trakcie pisania dogrywasz szczegóły, dodajesz dialogi, opisy bo główną akcję (kto? z kim? po co? jak?) masz gotową i najwyżej to zmodyfikujesz.

      Jak dwa dni temu przy oglądaniu serialu zaczęłam pisać to myślałam, że będę mieć krótko:
      1. Jedno zdanie
      2. Jedno zdanie

      Okazało się, że pierwsze punkty tak wyglądały, a reszta zaczęła się rozrastać. Dzięki temu mam prawie całą fabułę gotową.

      Wniosek jest taki, że warto spróbować z tym planem. A jaki gatunek preferujesz?

      Usuń
    2. Może zacznę stosować. Przynajmniej spróbuję :)
      Ja bardzo lubuję się w fantasy, thrillerach, horrorach :) W końcu jedną z moich ulubionych autorek jest Anne Rice - jest dla mnie niedoścignionym wzorem! Ogólnie myślę, że mogłabym też pisać obyczajówki, ale nie lubię za bardzo wciskać motywu miłości i romansu bo mnie denerwuje :P

      Usuń
    3. O to wyczuwam dobry klimat. Ja też preferuję te gatunki. Może kiedyś jak będę posiadać wielki bagaż życiowy to mi się odmieni :)

      Usuń
  2. Na skończenie jednego szkolenia PARP jest jeden miesiąc, potem wysyłane są ponaglające wiadomości. Nadrobiłam szybko brakujące lekcje, ale zaskoczył mnie ten krótki okres czasu na szkolenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hejka. Jak idzie Ci szkolenie? Ja tez zaczelam od "Planowania wlasnej kariery zawodowej" i wlasnie skonczylam jeden modul. Troszke zaluje ze nie robilam notatek, bo w sumie by sie przydalo aby pare rzeczy sobei na spokojnie rozpisac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio zrobiła jeden moduł. Teoretycznie żeby zakończyć szkolenie wystarczy zrobić 4, ale z marketingu chcę zrobić wszystkie bo mnie interesują. Żeby tylko czasu wystarczyło.

      Usuń

ShareThis